CONSULAR SERVICES
In order to improve our customer service for Mexicans and foreigners concerning the consular services, we have the honor to inform that for the procedures of passport and visa applications, legalizations, certificates, civil registry, issuance of powers of attorney, Mexican military service cards and Mexican voting cards for Mexicans living abroad, a prior appointment must be obtained through the appointment scheduling system of MEXITEL.
The website of MEXITEL is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.
We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.
MAKE AN APPOINTMENT
Requisitos: Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud. El costo de los pasaportes es el siguiente: Con validez de 3 años 74.00 dólares estadounidenses Con validez de 6 años 101.00 dólares estadounidenses Con validez de 10 años 136.00 dólares estadounidenses El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular. Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita. Los pasaportes se emiten en México, por lo que podrá recibirlo en un período aproximado de 2 meses.
HACER CITA
Requisitos: Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud. Ambos padres y la menor deberán acudir personalmente a esta Embajada para realizar el trámite. Si su hijo/a es menor de tres años, el pasaporte que se expedirá será de un año, con un costo de 32 dólares, que se depositarán en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular de esta Embajada. Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita. Usted podrá recibir el pasaporte de su hijo en un período aproximado de 2 meses.
HACER CITA
En caso de pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación de pasaporte en Hungría se deben presentar en la Embajada de México en Hungría (1024 Budapest, Rómer Flóris u. 58.) y presentar en nuestra Oficina los siguientes documentos: Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud. El costo del pasaporte es 32.00 dólares estadounidenses. Debido a que este pasaporte se expide sólo en caso de emergencia, se asignará la vigencia mínima indispensable para cubrir su necesidad inmediata y dicha vigencia será mayor de un año sólo en casos excepcionales. El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular. Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita. ¡Atención! El nuevo pasaporte de emergencia solamente le permitirá regresar a México, no podrá viajar a otro país después de recibirlo. Posteriormente, al llegar a México, tiene que dirigirse a la Delegación correspondiente de la Secretaría de Relaciones Exteriores para cambiar su pasaporte a un pasaporte ordinario de tipo “G prima”. Teléfono de emergencia fuera horario de oficina: +36 30-237-0555
En caso de pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación de pasaporte en Croacia o Bulgaria se deben presentar en el Consulado Honorario correspondiente y mandar a nuestra Oficina los siguientes documentos: Dado de que el solicitante que se encuentra en Croacia o Bulgaria, no puede trasladarse sin pasaporte válido a Hungría para presentarse en la Embajada, por lo que se tiene que llevar a cabo una entrevista consular vía una vídeo llamada. Favor de ponerse en contacto con el Encargado de la Sección Consular con el número de teléfono abajo mencionado para acordarse de los detalles de dicha llamada. El costo del pasaporte es 32.00 dólares estadounidenses. Debido a que este pasaporte se expide sólo en caso de emergencia, se asignará la vigencia mínima indispensable para cubrir su necesidad inmediata y dicha vigencia será mayor de un año sólo en casos excepcionales. El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular. Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados por la Representación en Hungría. El pasaporte se emite en la oficina consular después de recibir la autorización de las autoridades mexicanas y se le manda directamente a Croacia/Bulgaria, por lo que no se les puede facilitar la duración exacta del trámite. ¡Atención! Sin pasaporte no se puede cruzar las fronteras, por lo que el pasaporte se tiene que emitir a distancia. El nuevo pasaporte de emergencia solamente le permitirá regresar a México, no podrá viajar a otro país después de recibirlo. Posteriormente, al llegar a México, tiene que dirigirse a la Delegación correspondiente de la Secretaría de Relaciones Exteriores para cambiar su pasaporte a un pasaporte ordinario de tipo “G prima”. Teléfono de emergencia fuera horario de oficina: +36 30-237-0555
Foreign minors (under 18 years of age) travelling to Mexico alone or with a third party of legal age as tourists or with a short stay for study purposes (up to 180 days) REQUIRE authorization or a letter of consent from their parents or guardians. The following persons also REQUIRE proper authorization or a letter of consent from their parents or legal guardians, if they are a minor (under 18 years of age) and are travelling alone or with a third party of legal age: In these cases, when departing from Mexico, apart from presenting a valid passport of the minor, an authorization/consent letter granted by a notary public must be displayed, through which both parents or legal guardians give authorization of the departure of the minor from Mexico. This document must contain the means of travelling, the destination and the date of travel. In case of having this document released abroad, it must be attested by Apostille Stamp and its Spanish translation must also be attached. On the website of Mexico’s National Institute of Migration, a form is available in Spanish language which can replace the authorization letter granted by a notary in case of being filled properly and providing the required attachments. In the cases listed above, minors who are travelling with at least one parent DO NOT require this authorization. Requirements for minors entering or leaving Hungary, Croatia and Bulgaria:
To obtain a Mexican birth certificate for a minor, both of the parents, the child and two witnesses must appear personally at this Embassy with the required documents listed below with an appointment scheduled in advance. Required documents: As for the registration form, please be advised to write all data precisely (the names with accents clearly marked) and with legible handwriting if not typed, since this form will serve as a base for issuing the birth certificate, in which errors cannot be corrected further on. Each copy of the birth certificate costs 13 USD which has to be paid in HUF on the basis of the monthly exchange rate established at the Embassy. Banking details for the deposit will be provided during the appointment. You can make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.
MAKE AN APPOINTMENT
Required documents: The Apostille of the documents listed above can be requested only in Mexico. For more information, please visit the following page:http://dicoppu.segob.gob.mx/es/DICOPPU/Apostille Please take into consideration that scheduling an appointment is required, where it is necessary to appear personally and present the required original documents. The certificate is free of charge and issued on the same day in Spanish with Hungarian or English translation. You can make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure. IMPORTANT: Requirements for contracting marriage is competency usually of the local civil registry offices of the country where the marriage is planned to be taken, thus we advise you to inquire about more details with these authorities.
MAKE AN APPOINTMENT
Las Instituciones de Seguridad Social mexicanas, como el Instituto de Seguridad y Servicios Sociales de los Trabajadores al Servicio del Estado (ISSSTE), el Instituto de Seguridad de las Fuerzas Armadas Mexicanas (ISFAM) y el Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS) entre otras, solicitan a sus pensionistas ya sea de nacionalidad mexicana o extranjera y que tienen su residencia fuera de territorio nacional, comparecer ante una oficina consular mexicana y obtener de ella el documento denominado “revista de supervivencia”, con el cual podrán comprobar ante dichas instancias su existencia física y, por lo tanto, que sus derechos de pensión continúan vigentes. Cada año hay dos periodos con fecha límite en el cual los interesados tienen que comprobar su supervivencia con el certificado que no tiene costo alguno. El/la pensionista tiene que acudir personalmente a la oficina consular más cercana a su domicilio y solicita la expedición del Certificado de Supervivencia Física. Requisitos: Periodos de comprobación de supervivencia en 2017: Supervivencia de Pensionados con radicación de pago en el extranjero: Supervivencia de Pensionados con radicación de pago en la Ciudad de México:
HACER CITA
The list of household goods has to contain a detailed description of the goods to be imported to Mexico, the total quantity of goods and its total value proportioned in EUR or USD. For example, in case of electric goods it is required to indicate the brand, the model and the serial number, while in case of pieces of furniture, the type of furniture and the material are required to be indicated. We advise you to inquire at the moving company you hire about more details. Requirements: The service costs 95 USD for Mexican citizens and 127 USD for foreigners. The sum is required to be deposited in forint to the Consular Section’s account on the basis of the monthly exchange rate established by the Embassy. It is required to make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.
MAKE AN APPOINTMENT
La Embajada de México NO está facultada para emitir dicha constancia, sin embargo emite una carta de solicitud que será requerido para presentar su trámite en México. Puede consultar los requisitos del trámite en México en el sitio web de la Procuraduría General de la Repúbica. A continuación puede leer los requisitos para la elaboración de dicha carta en esta Embajada. El trámite no tiene costo alguno. Se les informa que es necesario obtener una cita a través del sistema de citas MEXITEL. A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico. El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera. Requisitos: La carta expedida por la embajada, consulado o dependencia de gobierno, así como las huellas dactilares (de personas que vivan en el extranjero), serán los únicos originales que NO serán devueltos al interesado).
HACER CITA
Legalization of documents: The legalization of documents issued and Apostilled by the Hungarian/Bulgarian/Croatian authorities is carried out by the Embassy of Mexico in Budapest. These documents must be officially translated to Spanish in order to use them in Mexico. Official documents issued in Mexico can be Apostilled only in Mexico, the Embassy of Mexico is not in charge of this process. For more information about legalization of documents with Apostille in Mexico, please visit the website of the Mexican Government. The Embassy of Mexico in Hungary is not in charge of translating documents. The officially transleted and Apostilled documents might also need legalization by the Consular Section of the Mexican Embassy. We recommend you to inquire at the Mexican authority where you would like to manage your affairs if the legalization is needed. Apostille legalization in:
The legalization of documents with Apostille is carried out by the Ministry of Foreign Affairs, Consular Section. Contact information of the Consular Section: Ministry of Foreign Affairs, Consular Section Address: 1027 Budapest, Nagy Imre tér 4. Phone: +36 1-458-1000 Fax: +36 1-201-7323 E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Website (only in Hungarian):http://konzuliszolgalat.kormany.hu/felulhitelesites Hours of receiving documents: from Monday to Thursday 9-12:00 Hours of handling over documents: the following day 14-15:00, on Friday 11:00-12:00 Price: 5500 HUF (18 EUR) / document which has to be paid there. Only documents translated by the National Office of Translations are accepted as official. The legalization of documents with Apostille is carried out by the Ministry of Justice and Administration or by Municipal Courts Contact information of the Ministry of Justice and Administration: Address: Dezmanova 6 i 10 10000 ZAGREB Croatia Phone: +385 (1) 3710-617 Fax: +385 (1) 3710-671 Contact person:Ms Larisa KRALJ E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Website: www.pravosudje.hr Additional information: The Ministry of Justice charges for each Apostille 30 kuna. This price is prescribed by Croatian administrative tax Act. The Municipal Courts charge court tax from 50 to 60 Croatian kuna, according to the Act of court tax (the price depends on whether the text is in the Croatian language - 50 kuna - or translation - 60 Croatian kuna.) For more information about Mexican documents to be recognized by Croatian authorities, please visit the following website: http://www.mvep.hr/en/consular-information/legalization-of-documents/ The legalization of documents with Apostille is carried out by the Consular Relations Directorate of the Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Bulgaria Contact information of the Consular Relations Directorate: Phone: + 359 2 807 64 23, + 359 2 807 64 26 Fax: + 359 2 971 36 20, + 359 2 971 28 42 Director: Rakovski LASHEV E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Website: For more information about Mexican documents to be recognized by Croatian authorities, please visit the following website: http://www.mfa.bg/en/pages/51/index.html To legalize the officially transleted and Apostilled documents by the Consular Section of the Mexican Embassy, it is required to make an appointment online first where the above mentioned documents have to be presented. Please make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure. The legalization costs 36 USD, which has to be paid in HUF to the bank account of the Consular Section on the basis of the monthly exchange rate established at the Embassy.
Hungary
Croatia
Bulgaria
Legalization at the Embassy
MAKE AN APPOINTMENT
In order to obtain a certified copy of your Mexican Birth Certificate you need to request a personal appointment online for the Consular Section of this Embassy. The copy will be issued on the same day of the appointment or latest by the following day. Attention! Only owners of the birth certificate can request a certified copy of it. Requirements: Please make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.
MAKE AN APPOINTMENT
REQUIREMENTS: PROCEDURE Once the required documents are compiled you have to make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure. The day of the appointment the following is necessary: NOTA BENE: If the interested parties do not speak the Spanish language or their Spanish knowledge is insufficient to discern legally their obligation, they have to bring an interpreter. The interpreters have to count on some type of accreditation of their studies in the field. If a natural person appears on behalf of another natural person, he/she must present a testimony or notarial document that authorizes himself/herself bring the intended act through, in original or notarized copy. Official documents issued by foreign authorities must be legalized by the correspondent consular office or Apostilled by the authorities of the place of issuance. In case of having this document in a language different from Spanish, its Spanish translation must also be attached.
MAKE AN APPOINTMENT
If one person represents a legal entity who apply for a general or special power of attorney, she or he must present in full, duly notarized, apostilled and translated into Spanish by an official translator or in an official/legal manner, the following documents and fulfil the following requirements: Once the required documents are compiled, it is required to make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided. We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure. The day of the appointment the following is necessary:
MAKE AN APPOINTMENT
Para obtener su credencial para votar en la Embajada de México en Hungría, concurrente en Croacia y Bulgaria, debe cumplir los siguientes requisitos: Original de UNA de las siguientes identificaciones oficiales, que deberá estar vigente al momento de la cita: Original de UNO de los siguientes comprobantes de domicilio: ÚNICAMENTE se puede realizar este trámite, previa cita, en la Sección Consular de la Embajada de México en Hungría. El trámite es gratuito. La Sección Consular recibirá las solicitudes para tramitar esta credencial y el Instituto Nacional Electoral (INE) enviará directamente al solicitante su credencial por correo certificado al domicilio proporcionado. ANTES DE HACER UNA CITA, POR FAVOR TOMA EN CUENTA LO SIGUIENTE: Se les informa que es necesario obtener una cita a través del sistema de citas MEXITEL. A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico. El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera.
HACER CITA
Las oficinas consulares únicamente expedirán Cartillas de Identidad del Servicio Militar Nacional a los mexicanos que comprueben tener su domicilio en el extranjero, siempre que permanezcan dentro de la circunscripción consular correspondiente durante el año en que cumplan con el SMN. Existen tres denominaciones para el Alistamiento, determinadas por la edad del conscripto, siendo: Los mexicanos en edad militar que residan en el extranjero y que soliciten su cartilla del SMN para ser liberada, tanto en la modalidad de disponibilidad como de exceptuación, deberán registrarse en las oficinas consulares entre el 2 de enero y el 31 de diciembre de cada año. Se elimina el requisito de las cuatro fotografías, ya que para la elaboración de las Cartillas de Identidad se tomarán fotografías digitales. VII. LIBERACION POR EXCEPTUACION. El cumplimiento del S.M.N. se puede exceptuar por una de las siguientes causas: La SEDENA exceptúa a los mexicanos nacidos en territorio nacional, hijos de padres extranjeros, que conserven su nacionalidad de origen. Se les informa que es necesario obtener una cita previa a través del sistema de citas MEXITEL. A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico. El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera.
HACER CITA
El Gobierno de la República en coordinación con los gobiernos estatales, han digitalizado el trámite para que lo puedas realizar los 365 días del año y las 24 horas del día. Ahora puedes consultar e imprimir la copia certificada de tu acta de nacimiento desde internet a través del portal www.gob.mx/actas. Es válida impresa en hoja blanca tamaño carta ante cualquier gobierno y autoridad municipal, estatal y federal. Solo pagarás los derechos que cada gobierno estatal definió. Los gobiernos estatales son responsables de otorgar el servicio, así como de establecer estos costos de acuerdo a la Ley de Ingresos de cada uno de ellos. Algunos trámites piden el acta de nacimiento con una fecha de vigencia definida. Tómalo en cuenta cuando realices este trámite. Si al consultar tu acta de nacimiento se indica que no se encuentra disponible, se debe a que tu documento no ha sido capturado en la Base de Datos Nacional del Registro Civil. En ese caso, debes acudir al registro civil donde fuiste registrado mientras es capturada en la Base de Datos. Al momento las entidades federativas habilitadas para la consulta e impresión del acta son: Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Campeche, Chiapas, Chihuahua, Ciudad de México, Coahuila, Colima, Durango, Estado de México, Guanajuato, Guerrero, Hidalgo, Jalisco, Nayarit, Nuevo León, Morelos, Michoacán de Ocampo, Oaxaca, Puebla, Querétaro, Quintana Roo, San Luis Potosí, Sinaloa, Sonora, Tabasco, Tamaulipas, Tlaxcala, Veracruz, Yucatán y Zacatecas. En cuanto a las personas que fueron registradas en alguna Oficina Consular de México, entre 1930 y hasta 2011, podrán acceder al portal www.gob.mx/actas a fin de capturar los datos básicos del acta de nacimiento y, después de pagarla con tarjeta de crédito o débito, el portal les autorizará su impresión que puede hacerse en papel bond.