CONSULAR SERVICES

In order to improve our customer service for Mexicans and foreigners concerning the consular services, we have the honor to inform that for the procedures of passport and visa applications, legalizations, certificates, civil registry, issuance of powers of attorney, Mexican military service cards and Mexican voting cards for Mexicans living abroad, a prior appointment must be obtained through the appointment scheduling system of MEXITEL.

The website of MEXITEL is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.

MAKE AN APPOINTMENT

Requisitos:

  • Pasaporte anterior.
  • Identificación oficial (credencial de elector, licencia de manejo, cédula, cartilla u otra identificación oficial con fotografía).
  • Acta de Nacimiento recién emitido en original.

Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud.

El costo de los pasaportes es el siguiente:

Con validez de 3 años 74.00 dólares estadounidenses

Con validez de 6 años 101.00 dólares estadounidenses

Con validez de 10 años 136.00 dólares estadounidenses

El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular.

Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita.

Los pasaportes se emiten en México, por lo que podrá recibirlo en un período aproximado de 2 meses.

HACER CITA

Requisitos:

  • Pasaporte anterior del menor (si existe).
  • Identificación oficial con fotografía (carnet de identidad húngaro o cartilla de vacunación del/la menor sellada y firmada por el/la pediatra).
  • Acta de Nacimiento del/la menor.
  • Tres fotos a color de frente, con fondo blanco, cara descubierta, sin lentes. Consulte los requisitos para fotos aquí.
  • Pasaporte de ambos padres.
  • Identificación oficial con foto de ambos padres ( Credencial de Elector)
  • Acta de matrimonio (si existe)

Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud.

Ambos padres y la menor deberán acudir personalmente a esta Embajada para realizar el trámite.

Si su hijo/a es menor de tres años, el pasaporte que se expedirá será de un año, con un costo de 32 dólares, que se depositarán en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular de esta Embajada. Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita.

Usted podrá recibir el pasaporte de su hijo en un período aproximado de 2 meses.

HACER CITA

En caso de pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación de pasaporte en Hungría se deben presentar en la Embajada de México en Hungría (1024 Budapest, Rómer Flóris u. 58.) y presentar en nuestra Oficina los siguientes documentos:

  • Copia de pasaporte perdido, robado, destruido, alterado, deteriorado o mutilado
  • Identificación oficial (credencial de elector, licencia de manejo, cédula, cartilla u otra identificación oficial con fotografía).
  • Acta de Nacimiento (este requisito se puede exentar si el pasaporte aún está vigente).
  • Tres fotos a color de frente, con fondo blanco, cara descubierta, sin lentes
  • Reporte de robo emitido por las autoridades húngaras
  • Reporte por el interesado en dónde exponga los hechos acontecidos del pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación del pasaporte (lugar, fecha, nombre del interesado, motivo del viaje), asimismo, manifestar su consentimiento y petición a solicitud de un nuevo pasaporte. (Firma, nombre y fecha)
  • Contacto al cuál se pueda referir en caso de emergencia.
  • Dirección que mantiene en México.
  • Si es residente dentro de alguno de estos tres países (Croacia, Hungría, Bulgaria), favor de anexar el domicilio de su residencia (anexar copia/original de tarjeta de residente)
  • Número de teléfono y correo electrónico del interesado.

Favor de presentar la documentación arriba mencionada el día de su trámite. Sin cumplir con estos requisitos, no se podrá proceder con su solicitud.

El costo del pasaporte es 32.00 dólares estadounidenses.

Debido a que este pasaporte se expide sólo en caso de emergencia, se asignará la vigencia mínima indispensable para cubrir su necesidad inmediata y dicha vigencia será mayor de un año sólo en casos excepcionales.

El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular.

Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados el día que realice su cita.

¡Atención! El nuevo pasaporte de emergencia solamente le permitirá regresar a México, no podrá viajar a otro país después de recibirlo. Posteriormente, al llegar a México, tiene que dirigirse a la Delegación correspondiente de la Secretaría de Relaciones Exteriores para cambiar su pasaporte a un pasaporte ordinario de tipo “G prima”.

Teléfono de emergencia fuera horario de oficina: +36 30-237-0555

En caso de pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación de pasaporte en Croacia o Bulgaria se deben presentar en el Consulado Honorario correspondiente y mandar a nuestra Oficina los siguientes documentos:

  • OP5 debidamente llenada que le proporcionaron en el Consulado Honorario
  • Copia de pasaporte perdido, robado, destruido, alterado, deteriorado o mutilado
  • Identificación oficial (credencial de elector, licencia de manejo, cédula, cartilla u otra identificación oficial con fotografía).
  • Acta de Nacimiento (este requisito se puede exentar si el pasaporte aún está vigente).
  • Tres fotos a color de frente, con fondo blanco, cara descubierta, sin lentes
  • Reporte de robo emitido por las autoridades croatas/búlgaras
  • Reporte por el interesado en dónde exponga los hechos acontecidos del pérdida, robo, destrucción, alteración, deterioro o mutilación del pasaporte (lugar, fecha, nombre del interesado, motivo del viaje), asimismo, manifestar su consentimiento y petición a solicitud de un nuevo pasaporte. (Firma, nombre y fecha)
  • Contacto al cuál se pueda referir en caso de emergencia.
  • Dirección que mantiene en México.
  • Si es residente dentro de alguno de estos tres países (Croacia, Hungría, Bulgaria), favor de anexar el domicilio de su residencia (anexar copia/original de tarjeta de residente)
  • Número de teléfono y correo electrónico del interesado.

Dado de que el solicitante que se encuentra en Croacia o Bulgaria, no puede trasladarse sin pasaporte válido a Hungría para presentarse en la Embajada, por lo que se tiene que llevar a cabo una entrevista consular vía una vídeo llamada. Favor de ponerse en contacto con el Encargado de la Sección Consular con el número de teléfono abajo mencionado para acordarse de los detalles de dicha llamada.

El costo del pasaporte es 32.00 dólares estadounidenses.

Debido a que este pasaporte se expide sólo en caso de emergencia, se asignará la vigencia mínima indispensable para cubrir su necesidad inmediata y dicha vigencia será mayor de un año sólo en casos excepcionales.

El pasaporte se pagará en forintos húngaros, de acuerdo al tipo de cambio vigente, en la cuenta bancaria de la Sección Consular.

Los datos de la cuenta bancaria serán proporcionados por la Representación en Hungría.

El pasaporte se emite en la oficina consular después de recibir la autorización de las autoridades mexicanas y se le manda directamente a Croacia/Bulgaria, por lo que no se les puede facilitar la duración exacta del trámite.

¡Atención! Sin pasaporte no se puede cruzar las fronteras, por lo que el pasaporte se tiene que emitir a distancia. El nuevo pasaporte de emergencia solamente le permitirá regresar a México, no podrá viajar a otro país después de recibirlo. Posteriormente, al llegar a México, tiene que dirigirse a la Delegación correspondiente de la Secretaría de Relaciones Exteriores para cambiar su pasaporte a un pasaporte ordinario de tipo “G prima”.

Teléfono de emergencia fuera horario de oficina: +36 30-237-0555

Foreign minors (under 18 years of age) travelling to Mexico alone or with a third party of legal age as tourists or with a short stay for study purposes (up to 180 days) REQUIRE authorization or a letter of consent from their parents or guardians. 

The following persons also REQUIRE proper authorization or a letter of consent from their parents or legal guardians, if they are a minor (under 18 years of age) and are travelling alone or with a third party of legal age:

  • Mexican nationals residing in Mexico.
  • Mexican nationals residing abroad.
  • Mexican nationals with double nationality.
  • Foreigners with temporary residence or permanent residence in Mexico.

In these cases, when departing from Mexico, apart from presenting a valid passport of the minor, an authorization/consent letter granted by a notary public must be displayed, through which both parents or legal guardians give authorization of the departure of the minor from Mexico. This document must contain the means of travelling, the destination and the date of travel. In case of having this document released abroad, it must be attested by Apostille Stamp and its Spanish translation must also be attached.

On the website of Mexico’s National Institute of Migration, a form is available in Spanish language which can replace the authorization letter granted by a notary in case of being filled properly and providing the required attachments.

In the cases listed above, minors who are travelling with at least one parent DO NOT require this authorization.

Requirements for minors entering or leaving Hungary, Croatia and Bulgaria:

To obtain a Mexican birth certificate for a minor, both of the parents, the child and two witnesses must appear personally at this Embassy with the required documents listed below with an appointment scheduled in advance.

Required documents:

  • Hungarian birth certificate of the minor –original
  • An identity document of the minor (vaccination booklet with the photo of the minor, possibly signed and stamped by the pediatrician or Hungarian ID or Hungarian passport)
  • Birth certificate of the Mexican father/mother/both
  • Both parents’ passports
  • Both parents’ identification documents with photos (ID, driver’s license, alien identification for example)
  • Marriage certificate (if exists)
  • Registration form properly filled (download here).

As for the registration form, please be advised to write all data precisely (the names with accents clearly marked) and with legible handwriting if not typed, since this form will serve as a base for issuing the birth certificate, in which errors cannot be corrected further on.

Each copy of the birth certificate costs 13 USD which has to be paid in HUF on the basis of the monthly exchange rate established at the Embassy. Banking details for the deposit will be provided during the appointment.

You can make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.

MAKE AN APPOINTMENT

Required documents:

  • Certificate of the Mexican citizen on his/her marital status issued by the Mexican civil registry and apostilled.
  • Passport of the Mexican citizen
  • Identification of the Mexican citizen with Mexican address (IFE)
  • Birth certificate of the Mexican citizen apostilled
  • Identification document of the fiancée– passport
  • Identification document of the fiancée with Hungarian/Bulgarian/Croatian address
  • A photo of the Mexican applicant (3.5*4 cm, colored, with white background, without glasses)

The Apostille of the documents listed above can be requested only in Mexico. For more information, please visit the following page:http://dicoppu.segob.gob.mx/es/DICOPPU/Apostille

Please take into consideration that scheduling an appointment is required, where it is necessary to appear personally and present the required original documents. The certificate is free of charge and issued on the same day in Spanish with Hungarian or English translation.

You can make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

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MAKE AN APPOINTMENT

IMPORTANT: Requirements for contracting marriage is competency usually of the local civil registry offices of the country where the marriage is planned to be taken, thus we advise you to inquire about more details with these authorities.

Las Instituciones de Seguridad Social mexicanas, como el Instituto de Seguridad y Servicios Sociales de los Trabajadores al Servicio del Estado (ISSSTE), el Instituto de Seguridad de las Fuerzas Armadas Mexicanas (ISFAM) y el Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS) entre otras, solicitan a sus pensionistas ya sea de nacionalidad mexicana o extranjera y que tienen su residencia fuera de territorio nacional, comparecer ante una oficina consular mexicana y obtener de ella el documento denominado “revista de supervivencia”, con el cual podrán comprobar ante dichas instancias su existencia física y, por lo tanto, que sus derechos de pensión continúan vigentes.

Cada año hay dos periodos con fecha límite en el cual los interesados tienen que comprobar su supervivencia con el certificado que no tiene costo alguno. El/la pensionista tiene que acudir personalmente a la oficina consular más cercana a su domicilio y solicita la expedición del Certificado de Supervivencia Física.

Requisitos:

  • Original y fotocopia de su credencial de pensionista expedida por el la institución de seguridad social a la que pertenece. En el caso de que no la tenga, se deberá identificar (pasaporte, matrícula consular, credencial IFE, etc.) y proporcionar el número de pensionista que se le haya asignado.
  • Pasaporte u otro documento de identidad
  • Último talón de pago.
  • Una fotografía, de frente, a color, tamaño credencial
  • Comprobante de domicilio

Periodos de comprobación de supervivencia en 2017:

Supervivencia de Pensionados con radicación de pago en el extranjero:

  • 1er. periodo: enero y febrero de 2017
  • 2do. periodo: julio y agosto de 2017

Supervivencia de Pensionados con radicación de pago en la Ciudad de México:

  • 1er. periodo: 3 de febrero a 15 de abril de 2017
  • 2do. periodo: agosto al 15 de octubre de 2017

HACER CITA

The list of household goods has to contain a detailed description of the goods to be imported to Mexico, the total quantity of goods and its total value proportioned in EUR or USD. For example, in case of electric goods it is required to indicate the brand, the model and the serial number, while in case of pieces of furniture, the type of furniture and the material are required to be indicated. We advise you to inquire at the moving company you hire about more details.

Requirements:

  • Valid passport
  • Documents proving that you established domicile abroad and have settled at one place for at least six months before the date of your application. To prove these, the applicant will have to present receipts for payment of wages or public services, attestation of employment, school records, certification of the local authorities or other equivalent.
  • List of household goods, in quadruplicate, with detailed description and the quantity of goods involved.
  • A letter in which the applicant manifests that his/her return to the country is definite/in case of foreigners that the residence will be longer term, with a declaration under penalty of perjury that the foregoing is true, indicating the place where the applicant will establish his/her residence on Mexican territory, which will be stated in the certificate that grants the representation.

The service costs 95 USD for Mexican citizens and 127 USD for foreigners. The sum is required to be deposited in forint to the Consular Section’s account on the basis of the monthly exchange rate established by the Embassy.

It is required to make an appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.

MAKE AN APPOINTMENT

La Embajada de México NO está facultada para emitir dicha constancia, sin embargo emite una carta de solicitud que será requerido para presentar su trámite en México. Puede consultar los requisitos del trámite en México en el sitio web de la Procuraduría General de la Repúbica. A continuación puede leer los requisitos para la elaboración de dicha carta en esta Embajada. El trámite no tiene costo alguno.

Se les informa que es necesario obtener una cita a través del sistema de citas MEXITEL.

A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico.

El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera. 

HACER CITA

Requisitos:

  • Facilitar datos exactos de la oficina correspondiente de la Procuraduría General de México en su estado de nacimiento, así como el nombre y apellidos de la persona encargada de trámites de antecedentes no penales en dicha oficina. Se les informa muy atentamente de que en caso de no proporcionar dichos datos el Encargado de la Sección Consular reserva el derecho de negar su solicitud.
  • Dos juegos de huellas decadactilares en original (únicamente para personas que residen en el extranjero). La impresión se realiza durante su cita.
  • Identificación oficial vigente con fotografía, pudiendo ser credencial de elector, cédula profesional o pasaporte vigentes, en caso de ser extranjero presentar este último documento.
  • Comprobante de domicilio a nombre del interesado o de algún familiar directo como padres o hermanos que vivan en la misma ciudad que el interesado, con vigencia no mayor a dos meses (luz, agua, teléfono, banco o predial). Si el comprobante está en otro idioma, deberá presentarse traducido al español por un perito certificado en la materia.

La carta expedida por la embajada, consulado o dependencia de gobierno, así como las huellas dactilares (de personas que vivan en el extranjero), serán los únicos originales que NO serán devueltos al interesado).

Legalization of documents:

The legalization of documents issued and Apostilled by the Hungarian/Bulgarian/Croatian authorities is carried out by the Embassy of Mexico in Budapest. These documents must be officially translated to Spanish in order to use them in Mexico.

Official documents issued in Mexico can be Apostilled only in Mexico, the Embassy of Mexico is not in charge of this process. For more information about legalization of documents with Apostille in Mexico, please visit the website of the Mexican Government.

The Embassy of Mexico in Hungary is not in charge of translating documents.

The officially transleted and Apostilled documents might also need legalization by the Consular Section of the Mexican Embassy. We recommend you to inquire at the Mexican authority where you would like to manage your affairs if the legalization is needed.

Apostille legalization in:

Hungary

The legalization of documents with Apostille is carried out by the Ministry of Foreign Affairs, Consular Section.

Contact information of the Consular Section:

Ministry of Foreign Affairs, Consular Section

Address: 1027 Budapest, Nagy Imre tér 4.

Phone: +36 1-458-1000 Fax: +36 1-201-7323

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Website (only in Hungarian):http://konzuliszolgalat.kormany.hu/felulhitelesites

Hours of receiving documents: from Monday to Thursday 9-12:00

Hours of handling over documents: the following day 14-15:00, on Friday 11:00-12:00

Price: 5500 HUF (18 EUR) / document which has to be paid there.

Only documents translated by the National Office of Translations are accepted as official.

Croatia

The legalization of documents with Apostille is carried out by the Ministry of Justice and Administration or by Municipal Courts

Contact information of the Ministry of Justice and Administration:

Address:

Dezmanova 6 i 10

10000 ZAGREB

Croatia

Phone: +385 (1) 3710-617

Fax: +385 (1) 3710-671

Contact person:Ms Larisa KRALJ

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Website: www.pravosudje.hr

Additional information:

The Ministry of Justice charges for each Apostille 30 kuna. This price is prescribed by Croatian administrative tax Act.

The Municipal Courts charge court tax from 50 to 60 Croatian kuna, according to the Act of court tax (the price depends on whether the text is in the Croatian language - 50 kuna - or translation - 60 Croatian kuna.)

For more information about Mexican documents to be recognized by Croatian authorities, please visit the following website:

http://www.mvep.hr/en/consular-information/legalization-of-documents/

Bulgaria

The legalization of documents with Apostille is carried out by the Consular Relations Directorate of the Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Bulgaria

Contact information of the Consular Relations Directorate:

Phone: + 359 2 807 64 23, + 359 2 807 64 26

Fax: + 359 2 971 36 20, + 359 2 971 28 42

Director: Rakovski LASHEV

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Website:

http://www.mfa.bg/

For more information about Mexican documents to be recognized by Croatian authorities, please visit the following website:

http://www.mfa.bg/en/pages/51/index.html

Legalization at the Embassy

To legalize the officially transleted and Apostilled documents by the Consular Section of the Mexican Embassy, it is required to make an appointment online first where the above mentioned documents have to be presented.

Please make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

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MAKE AN APPOINTMENT

The legalization costs 36 USD, which has to be paid in HUF to the bank account of the Consular Section on the basis of the monthly exchange rate established at the Embassy. 

In order to obtain a certified copy of your Mexican Birth Certificate you need to request a personal appointment online for the Consular Section of this Embassy. The copy will be issued on the same day of the appointment or latest by the following day. Attention! Only owners of the birth certificate can request a certified copy of it.

Requirements:

  • Official and valid identification (passport, IFE, driving licence, etc...)
  • CURP number, if you have any
  • Filled and signed form (download here).
  • Payment of 13 USD/ piece, consular fee.
The payment should be made in Hungarian Forints according to the exchange rate established by the embassy each month, to the bank account of the Consular Section. Payment information will be provided at the appointment.

Please make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

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MAKE AN APPOINTMENT

REQUIREMENTS:

  • Please fill the Application form (If you are married under the community property marital regime and aims to give a power of attorney for acts of administration and/or acts of ownership, the information of the both spouses, the place where they got married, their nationality are required and they have to be present for signing).
  • Valid Passport(s) of the principal(s).
  • Marriage certificate, if the marital status of the principal is married under the separation of assets marital regime and aim to give a power of attorney for management and/or ownership act(s).
  • Payment of the Consular Fees through bank transfer. The power of attorney for natural person costs 115$ US dollars that has to be paid in HUF due to the monthly established exchange rate of the Embassy.

PROCEDURE

Once the required documents are compiled you have to make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.

MAKE AN APPOINTMENT

The day of the appointment the following is necessary:

  • Appearance of the principal(s); appearance of the interpreter with his/her ID, where appropriate.
  • Presentation of all the original documents.

NOTA BENE:

If the interested parties do not speak the Spanish language or their Spanish knowledge is insufficient to discern legally their obligation, they have to bring an interpreter. The interpreters have to count on some type of accreditation of their studies in the field.

If a natural person appears on behalf of another natural person, he/she must present a testimony or notarial document that authorizes himself/herself bring the intended act through, in original or notarized copy.

Official documents issued by foreign authorities must be legalized by the correspondent consular office or Apostilled by the authorities of the place of issuance. In case of having this document in a language different from Spanish, its Spanish translation must also be attached.

If one person represents a legal entity who apply for a general or special power of attorney, she or he must present in full, duly notarized, apostilled and translated into Spanish by an official translator or in an official/legal manner, the following documents and fulfil the following requirements:

  1. Filled Application Form
  2. Payment of the Consular Fees through bank transfer. The power of attorney for natural person costs 173$ US dollars that has to be paid in HUF due to the monthly established exchange rate of the Embassy.
  3. If more than one testimony of the deed is required, correspondent fees will be applied.
  4. If the principal do not speaks Spanish fluently, he/she has to bring an official interpreter, whose name, address, marital status, copy of his/her ID and copy of his/her document that accredits himself/herself as an official interpreter have to be sent also.
  5. If you already have the text your lawyer suggests, please attach that to your application.
  6. When a deed has different contracts and acts, the fees will be set for each contract or principal act and 50% for the complementary accessories.
  7. The following documents must come attached with the official translation to Spanish and must be, without exception, Apostilled:
    • Memorandum and articles of association of the company that certifies the legal creation of the Company, its operation, corporate purpose and address.
    • That part of the statutes of the Company where its administrative bodies and its powers are specified.
    • Minutes of the meeting where it was resolved to appoint the principal to give the power of attorney.
    • Certificate of the Company’s Register Office, with its appropriate official translation to Spanish and Apostille.
  8. Photocopy of passport(s) or personal identification(s) of the principal(s) and if any, of the interpreter.

Once the required documents are compiled, it is required to make your appointment on the website of MEXITEL that is available in Spanish, English, French and Cantonese. The first step is the registration in order to create an account and subsequently you will be able to make an appointment for the most suitable time you desire (it is recommended to use Google Chrome for booking your appointment). Once you have booked your appointment, the system will generate a confirmation letter, which you must bring with you to the Embassy on the day of your appointment. You will also receive this confirmation at your email account you provided.

We strongly recommend you to request an appointment with plenty of time in advance in order to avoid any inconveniences. Please take note that, if you wish to reschedule for a more convenient date or time, or if you miss your appointment, you will need to request a new one with the same procedure.

MAKE AN APPOINTMENT

The day of the appointment the following is necessary:

  • Appearance of the principal(s); appearance of the interpreter with his/her ID, where appropriate.
  • Presentation of all the original documents.

Para obtener su credencial para votar en la Embajada de México en Hungría, concurrente en Croacia y Bulgaria, debe cumplir los siguientes requisitos:

  • Ser mayor de edad
  • Tener residencia en Hungría/Croacia/Bulgaria
  • Acta de nacimiento mexicana original
  • *Para los nacidos fuera de México, deberán presentar adicionalmente acta de nacimiento original del padre o madre mexicano.

Original de UNA de las siguientes identificaciones oficiales, que deberá estar vigente al momento de la cita:

  • Pasaporte Mexicano
  • Credencial para votar del IFE o INE emitida en México
  • Cartilla del Servicio Militar Nacional (liberada o sin liberar)
  • Matrícula Consular
  • Cédula Profesional
  • Licencia o permiso para conducir mexicano o expedido en el extranjero
  • Permiso de residencia suizo o del Principado de Liechtenstein
  • Carta o certificado de naturalización
  • Certificado de Nacionalidad Mexicana
  • Declaratoria de Nacionalidad Mexicana por naturalización
  • Declaratoria de Nacionalidad Mexicana por nacimiento

Original de UNO de los siguientes comprobantes de domicilio:

  • Recibo de luz, agua, teléfono, o cable
  • Estados de cuenta bancarios a nombre del solicitante
  • Contrato de renta a nombre del solicitante, con el recibo de pago correspondiente

ÚNICAMENTE se puede realizar este trámite, previa cita, en la Sección Consular de la Embajada de México en Hungría. El trámite es gratuito. La Sección Consular recibirá las solicitudes para tramitar esta credencial y el Instituto Nacional Electoral (INE) enviará directamente al solicitante su credencial por correo certificado al domicilio proporcionado.

ANTES DE HACER UNA CITA, POR FAVOR TOMA EN CUENTA LO SIGUIENTE:

  • El INE será el ÚNICO RESPONSABLE de dictaminar si procede la expedición de una credencial para votar, la cual SE ELABORARÁ EN SUS OFICINAS EN MÉXICO Y SERÁ ENVIADA DIRECTAMENTE AL SOLICITANTE.
  • Esto significa que la EMBAJADA NO ELABORARÁ NI ENTREGARÁ LA CREDENCIAL a los solicitantes, ya que esto es responsabilidad exclusiva del INE.
  • El trámite será PERSONAL y NADIE puede realizarlo en nombre de otra persona.
  • Al finalizar la solicitud en la Embajada, se entregará un COMPROBANTE.
  • Los interesados deberán consultar el estatus de su trámite directamente en la página del INE (http://www.ine.mx/archivos2/portal/credencial/tramite/)
  • La EMBAJADA NO ESTARÁ FACULTADA PARA DAR INFORMACIÓN SOBRE EL ESTATUS DE LAS SOLICITUDES. Es obligación de los interesados consultar esta información en la página del inciso anterior.

Se les informa que es necesario obtener una cita a través del sistema de citas MEXITEL.

A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico.

El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera. 

HACER CITA

Las oficinas consulares únicamente expedirán Cartillas de Identidad del Servicio Militar Nacional a los mexicanos que comprueben tener su domicilio en el extranjero, siempre que permanezcan dentro de la circunscripción consular correspondiente durante el año en que cumplan con el SMN.

Existen tres denominaciones para el Alistamiento, determinadas por la edad del conscripto, siendo:

  • A partir de los dieciséis años y hasta antes de los dieciocho "conscripto anticipado".
  • Cuando cumplen los dieciocho años "conscripto en clase".
  • Con posterioridad al año en que cumplió los 18 y hasta antes de los 40 años "conscripto remiso".

Los mexicanos en edad militar que residan en el extranjero y que soliciten su cartilla del SMN para ser liberada, tanto en la modalidad de disponibilidad como de exceptuación, deberán registrarse en las oficinas consulares entre el 2 de enero y el 31 de diciembre de cada año.

  1. REQUISITOS PARA LA EXPEDICIÓN DE LA CARTILLA EN DISPONIBILIDAD
  • Acudir personalmente a la oficina consular de su lugar de residencia.
  • Presentar copia certificada del acta de nacimiento expedida por la oficina del
  • Registro Civil mexicano o por las oficinas consulares con una copia fotostática.
  • Presentar original y copia del comprobante de domicilio en el extranjero por medio de recibos de renta donde se presuma que el interesado permanecerá en el extranjero por un año como mínimo.
  • Presentar una identificación oficial con fotografía con una copia fotostática.
  • Llenar la solicitud.

Se elimina el requisito de las cuatro fotografías, ya que para la elaboración de las Cartillas de Identidad se tomarán fotografías digitales.

VII. LIBERACION POR EXCEPTUACION.

El cumplimiento del S.M.N. se puede exceptuar por una de las siguientes causas:

  • Por incapacidad física o mental;
  • Por ser mayor de 40 años y que obtuvo su cartilla,
  • Por ser mexicano naturalizado mayor de 40 años que no obtuvo su cartilla,
  • Por ser mexicano que adquiere o hayan adquirido otra nacionalidad,
  • Por ser ministro de culto religioso,
  • Por ser hijo de extranjeros; y
  • Por ser menonita.

La SEDENA exceptúa a los mexicanos nacidos en territorio nacional, hijos de padres extranjeros, que conserven su nacionalidad de origen.

Se les informa que es necesario obtener una cita previa a través del sistema de citas MEXITEL.

A través de MEXITEL podrá agendar su cita el día y a la hora que le sea a usted más conveniente sin necesidad de solicitarla por correo electrónico o telefónicamente. El acceso a la Sección Consular de la Embajada se otorgará al presentar la hoja de confirmación que el mismo sistema le enviará a su correo electrónico.

El sitio web de MEXITEL está disponible en español, inglés, francés y cantonés. El primer paso es registrarse para crear una cuenta y posteriormente agendar su cita como usted prefiera. 

HACER CITA

El Gobierno de la República en coordinación con los gobiernos estatales, han digitalizado el trámite para que lo puedas realizar los 365 días del año y las 24 horas del día.

Ahora puedes consultar e imprimir la copia certificada de tu acta de nacimiento desde internet a través del portal www.gob.mx/actas. Es válida impresa en hoja blanca tamaño carta ante cualquier gobierno y autoridad municipal, estatal y federal. Solo pagarás los derechos que cada gobierno estatal definió.

Los gobiernos estatales son responsables de otorgar el servicio, así como de establecer estos costos de acuerdo a la Ley de Ingresos de cada uno de ellos.

Algunos trámites piden el acta de nacimiento con una fecha de vigencia definida. Tómalo en cuenta cuando realices este trámite.

Si al consultar tu acta de nacimiento se indica que no se encuentra disponible, se debe a que tu documento no ha sido capturado en la Base de Datos Nacional del Registro Civil. En ese caso, debes acudir al registro civil donde fuiste registrado mientras es capturada en la Base de Datos.

Al momento las entidades federativas habilitadas para la consulta e impresión del acta son:

Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Campeche, Chiapas, Chihuahua, Ciudad de México, Coahuila, Colima, Durango, Estado de México, Guanajuato, Guerrero, Hidalgo, Jalisco, Nayarit, Nuevo León, Morelos, Michoacán de Ocampo, Oaxaca, Puebla, Querétaro, Quintana Roo, San Luis Potosí, Sinaloa, Sonora, Tabasco, Tamaulipas, Tlaxcala, Veracruz, Yucatán y Zacatecas.

En cuanto a las personas que fueron registradas en alguna Oficina Consular de México, entre 1930 y hasta 2011, podrán acceder al portal www.gob.mx/actas a fin de capturar los datos básicos del acta de nacimiento y, después de pagarla con tarjeta de crédito o débito, el portal les autorizará su impresión que puede hacerse en papel bond.